Vi har öppet idag

Du kan besöka vårt servicekontor i Göteborg idag för att lämna in din smartphone för reparation

Vi strävar alltid efter att du som kund får tillräcklig hjälp/feedback för att du skall känna dig trygg och nöjd med ditt köp eller din förfrågan här på Playman.se

Var god välj området som berör din fråga/frågor



Vid övriga frågar kan du nå oss via email på kontakt@playman.se 

________________________________________________________________________________________


Betalningsalternativ


Faktura

Vid betalning med faktura förfaller betalningen inom 14 dagar efter att varan skickats från vårt lager. Sedvanlig kreditkontroll utförs. Betala via Klarna faktura tryggt och enkelt. En aviavgift om 29 kr tags ut per köp. Vid försenad eller utebliven betalning tillkommer lagstadgad påminnelseavgift på 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50%.

Fakturering sker via vår samarbetspartner Klarna AB

Kortbetalning

Betala med VISA, Mastercard och Diners tryggt och säkert över Internet. Din betalning förmedlas med säker kryptering enligt strikt banknorm. Dina kortuppgifter sänds direkt till bank och kan ej läsas av annan än din bank. Inga extra avgifter tillkommer för kortbetalning.

Kortbetalning sker via vår samarbetspartner Playson AB som hanterar konsumentens kortuppgifter enligt kraven för PCI- DSS

______________________________________________________________________________________

Leveranser & Frakt

Fraktavgift

På Playman.se har vi alltid fraktfritt!

Leveranser

Din order bearbetas omgående efter att din beställning har mottagits. Leveransmål hos Playman.se är att skicka alla beställningar samma dag om ordern har inkommit innan klockan 18.00. Leveranstiden är normalt 1-3 dagar. Varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkten har en leveranstid på mellan 2-14 dagar. Om Playman.se INTE kan leverera inom avtalad tid så skall du som konsumenten utan dröjsmål informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leverenstidpunkt. Du som konsumenten har då rätt att häva köpet utan kostnad. Saknad gods skall rapporteras till Playman.se inom 7 dagar räknad från leveransdatum. Alla varor finns på lager om inget annat noteras.

Ej utlösta paket

Skrymmande försändelser ligger kvar på uthämtningsstället i 14 dagar. Då vi får stå för frakt både till och från ert avhämtningsställe vid ej utlösta outlösta paket/brev debiterar vi er med 249 kr för att täcka våra omkostnader.

Utlämningsställe

Vanligtvis skickas paketen direkt hem till brevlådan, men om paketet på din beställning är större än vad som får plats i din brevlåda så avhämtas paketet på närmsta utlämningsställe. En avi kommer då att skickas till dig och du kan få vänta ytterligare en dag innan ni mottager avi från posten.




Vid leverans av produkter utanför Sveriges gäller följande:

Fraktavgift tillkommer alltid.
I övrigt gäller ovanstående villkor.


Saknad/Skadat gods


Stämmer inte antalet produkter med följesedel eller fraktsedel skall detta anmälas omgående inom  dagar, samma förfarande vid skada på försändelsen.

______________________________________________________________________________________

Ångerrätt
Enligt distanshandelslagen är e-handlare tvungen att erbjuda 14 dagars ångerrätt. För oss på Playman.se är det mycket viktigt att du blir helt nöjd när du handlar hos oss. Därför ger vi dig dubbelt så långt tid i ångerrätt, alltså 28 dagar. Är du inte nöjd med varan har du alltid 4 veckors ångerrätt efter att du har mottagit varan. 

Skicka varorna till: The Morad Group, Östra Larmgatan 52, 411 09 Göteborg 


Reklamationer & Returer

Öppet köp /

Varorna som returneras skall vara i försäljningsskick. Du som konsument har alltid rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att varan fungerar. Om varan är felaktig eller trasig, läs under garantier.

Öppet köp gäller inte på hörlurar, headset och Bluetooth med bruten förpackning då dessa klassas som hygienvaror.

Om du vill skicka tillbaka produkterna gör du så här:

1. När du ska skicka tillbaka varor till oss ska du helst använda samma påse som
du fått varorna i. Ladda ner vårt Retur & Reklamationsblankett Här innan du packar och skickar tillbaka dina produkter.


2. Vid öppetköp och ångerrätt står du som kund för returfrakten. Skriv ditt kontonummer på Retursedeln du kan ladda ner Här
Skicka varorna till: The Morad Group, Östra Hamngatan 52, 411 09 Göteborg

Returen är dock först godkänd när vi kontrollerat varan. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi tillbaka det belopp du betalat.

Kontakta oss genom att fylla i formuläret under "Kontakta oss".



Garanti

Du har alltid sex månaders garanti på våra produkter hos Playman.se.

Reklamation

Playman.se följer Konsumentköplagen (KKL). Som kund har du rätt att reklamera inom tre (3) år från inköpsdatum. Under de sex första månaderna ligger bevisbördan på Playman.se, och därefter skall du som köpare bevisa att varan har haft ett ursprungligt fel. Reklamation skall ske inom skälig tid då felet har upptäckts. Vid godkänd reklamation står Playman.se för fraktkostnaderna (dock inte för REK-kostnad). Vid tvist följer Playman.se alltid rekommendationer från Allmäna Reklamationsnämnden. Information om detta finner Ni på Konsumentverkets hemsida.

Skicka varorna till:
The Morad Group, Östra Hamngatan 52, 411 09 Göteborg

Ladda ner vårt Retur & Reklamationsblankett Här innan du packar och skickar tillbaka dina produkter.


Fel order

Har du fått fel varor, saknas det något, eller är varan som du har fått trasig vid leverans? Kontakta då oss omedelbart så att vi kan rätta till det


Återbetalning

Återbetalningar sker snarast inom 5-10 dagar genom insättning på önskat bankkonto i Sverige. Maila oss gärna uppgifterna.

Playman.se lämnar garantier enligt svensk lag. I övrigt gäller bestämmelserna i Konsumentköplagen och vi följer alltid rekommendationer från Allmäna Reklamationsnämnden. Information om detta finner Ni på Konsumentverkets hemsida.
______________________________________________________________________________________


Säkerhet & Sekretess

Denna webbshop använder så kallade sessionscookies. Dessa används för att hantera dina val i webbutiken, exempelvis varor i kundvagnen och information om kundinloggning. Sessionscookien raderas från din dator när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar cookies kommer vissa av webbutikens funktioner inte fungera.

Som kund hos Playman.se är du inte tvungen att registrera dig. Däremot finns det en del fördelar med att göra det. När du "Loggar in" är det enklare för dig som kund att handla och du har även möjlighet att få erbjudanden skickade till dig från delar av koncernen The Morad Group AB. Önskar du inte längre denna service, meddelar du Playman.se detta, och informationen om dig raderas.

Vid registrering av personupplysningar, är det Playman.se:s målsättning att följa lagstadgarna på området.
 
konsumenten har rätt att om registrerade personuppgifter begära:

- utdrag av registrerade uppgifter

- att registrerade uppgifter ändras

- att registrerade uppgifter raderas 

 

När du gör ett köp hos Playman.se så ger du oss rätten och möjlighet att skicka nyhetsbrev och  erbjudanden till dig från delar av koncernen The Morad Group AB. Önskar du inte längre denna service, meddelar du Playman.se detta, och informationen om dig raderas och nyhetsbreven upphör därefter.


Försäljning till minderåriga

Playman.se ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.


______________________________________________________________________________________


Vanligt ställda frågor

Jag ser inte produkten i webbutiken. Har ni produkten X?

Hittar ni inte produkten ni söker i vår webbutik så är den antingen slut för tillfället eller så har vi den inte i vårt sortiment. Om ni tidigare har köpt en produkt hos oss, men som ni inte kan hitta i webbutiken just nu så är den troligen tillfälligt slut. I normala fall tar det 1-2 veckor innan en slutsåld vara finns på lagret igen.

Skicka gärna tips till oss om ni söker en ny produkt.


Om jag gör en beställning innan kl 19.00, när får jag mina varor?


Beställningar som görs innan kl. 19.00 skickas samma dag. I normala fall har ni produkterna i er brevlåda efter 1-3 dagar.


Hur skickar jag tillbaka produkter jag har beställt?


Om du mot förmodan skulle vilja skicka tillbaka någon produkt gör du så här:

  1. När du ska skicka tillbaka varor till oss ska du helst använda samma påse som
    du fått varorna i. Uppge orsaken till varför du inte är nöjd med ditt köp och i
    förekommande fall vilka varor du önskar att byta till istället.

  2. Maila ditt kontonummer till oss vid återbetalning.
          Skicka varorna till:   The Morad Group, Östra Hamngatan 52, 411 09 Göteborg


Jag vill ändra en order jag lagt, hur gör jag?


Om du har beställt mot faktura är det inga problem. Kontakta oss så fixar vi det. Glöm inte att ange ditt ordernummer!
Om du har gjort betalning via Payson (betalat med kort, internetbank eller Payson-kredit) så kan vi behöva lägga till eller återfå mellanskillnaden. Kontakta oss så löser vi det.


Varorna jag beställde för några dagar sedan har ännu inte kommit. Vad ska jag göra?

I normala fall, när ni har gjort er beställning på en vardag innan kl 19.00, så får ni produkterna inom 3 vardagar. Ifall ni ändå inte har fått era produkter, vänta 4 vardagar till (på ett fåtal orter har Posten olika rutiner och då kan det dröja lite längre tid innan paket är framme).

Ifall ni, efter att ha väntat ytterligare 4 vardagar, fortfarande inte har fått ert paket så får ni kontakta oss så att vi kan lösa problemet.


Kan ni leverera till en annan adress än där jag bor, är detta möjligt?


Ja, det är möjligt. Redan när ni gör beställningen i webbutiken kan ni fylla i vilken adress som ni vill få produkterna levererade till. Det finns en ruta som heter ”Annan leveransadress”. När ni har bokat i den så dyker upp ett fält där ni fyller i den nya leveransadressen.


Jag ser inte produkten i webbutiken. Har ni produkten X?


Hittar ni inte produkten ni söker i vår webbutik så är den antingen slut för tillfället eller så har vi den inte i vårt sortiment. Om ni tidigare har köpt en produkt hos oss, men som ni inte kan hitta i webbutiken just nu så är den troligen tillfälligt slut. I normala fall tar det 1-2 veckor innan en slutsåld vara finns på lagret igen.

Skicka gärna tips till oss om ni söker en ny produkt.

Om jag gör en beställning innan kl 19.00, när får jag mina varor?

Beställningar som görs innan kl. 19.00 skickas samma dag. I normala fall har ni produkterna i er brevlåda efter 1-3 dagar.


Hur skickar jag tillbaka produkter jag har beställt?

Om du mot förmodan skulle vilja skicka tillbaka någon produkt gör du så här:

1. När du ska skicka tillbaka varor till oss ska du helst använda samma påse som du fått varorna i. Uppge orsaken till varför du inte är nöjd med ditt köp och i förekommande fall vilka varor du önskar att byta till istället.

2. Vid byten och reklamationer betalar du givetvis inget alls. Maila ditt kontonummer till oss vid återbetalning så att vi vet vart pengarna skall återbetalas.


Jag vill ändra en order jag lagt, hur gör jag?


Om du har beställt mot faktura är det inga problem. Kontakta oss så fixar vi det. Glöm inte att ange ditt ordernummer!
Om du har gjort betalning via Payson (betalat med kort, internetbank eller Payson-kredit) så kan vi behöva lägga till eller återfå mellanskillnaden. Kontakta oss så löser vi det.


Varorna jag beställde för några dagar sedan har ännu inte kommit. Vad ska jag göra?


I normala fall, när ni har gjort er beställning på en vardag innan kl 19.00, så får ni produkterna inom 3 vardagar. Ifall ni ändå inte har fått era produkter, vänta 4 vardagar till (på ett fåtal orter har Posten olika rutiner och då kan det dröja lite längre tid innan paket är framme).

Ifall ni, efter att ha väntat ytterligare 4 vardagar, fortfarande inte har fått ert paket så får ni kontakta oss så att vi kan lösa problemet.


Kan ni leverera till en annan adress än där jag bor, är detta möjligt?


Ja, det är möjligt. Redan när ni gör beställningen i webbutiken kan ni fylla i vilken adress som ni vill få produkterna levererade till. Det finns en ruta som heter ”Annan leveransadress”. När ni har bokat i den så dyker upp ett fält där ni fyller i den nya leveransadressen.

 

031-776 65 55

Vi har öppet idag

Du kan besöka vårt servicekontor i Göteborg idag för att lämna in din smartphone för reparation

Vi har öppet idag

Du kan besöka vårt servicekontor i Göteborg idag för att lämna in din smartphone för reparation


Kundtjänst Hos oss får du Guider Avgifter Om oss
  • 28 dagars öppet köp
  • Alltid fri frakt på din leverans
  • Snabba leveranser (1-3 dagar)
  • Enkelt med retur & byte
  • Alltid öppet
  • 6 månaders garanti på alla varor
  • 3 månaders garanti på reparationer
  • Att välja rätt skärmskydd
  • Att välja rätt skal
  • Att applicera skärmskydd
  • Frakt : 0 kr
  • Exp avgift : 0 kr
  • Ångerköp: 0 kr
  • Byte : 0 kr
  • Kortbetalning : 0 kr
  • Direktbetalning : 0 kr
  • Paysonbetalning : 0 kr
  • Paysonbetalning: 0 kr
  • Faktura: 29 kr
  • Utlandsfrakt : 0 kr
  • Playman.se är en del av The Morad Group AB
  • Organisationsnummer 556809-0202
  • Vi innehar F-skatt och momsregistrering
  • Adress för returer: The Morad Group AB/Playman.se, Östra Hamngatan 52, 411 09 Göteborg
  • Adress för reparationer: The Morad Group AB/Playman.se, Östra Larmgatan 15-21, 411 09 Göteborg